Projektowanie ulic

W miastach o liczbie mieszkańców 50-7-100 tys. najodpowiedniejszymi środkami komunikacji osobowej są autobus i trolejbus, W miastach o liczbie mieszkańców 100 tJllS.-7-1 mln najbardziej odpowiednia jest sieć tramwajowa, uzupełniona przede wszystkim na terenie śródmieścia siecią trolejbusową i autobusową. W miastach ponad 1 milion mieszkańców występuje na ogół konieczność budowy podziemnej kolei elektrycznej. Dla miast o liczbie mieszkańców ponad 100 tys. należy wykonać obliczenie przewidywanych .natężeń ruchu mi ważniejszych ulicach w oparciu o hipotezę motoryzacyjną, Za...

zawór opada do pierwotnego polozenia

Wskutek uderzenia wodnego szybko zmniejsza się ciśnienie, zawór opada do pierwotnego położenia, lecz wkrótce ponownie zostaje zamknięty (wskutek parcia hydrodynamicznego) i następuje nowe uderzenie wodne. Liczba uderzeń zależy od warunków pracy tara ha i zawiera się w granicach 30-; . -60 na min, niekiedy więcej. Wydatek q taranu oblicza się na podstawie wzoru qH = YjQh Wartość współczynnika sprawności tarana Yj zależy od stosunku i liczby uderzeń zaworu w ciągu 1 min, Nowoczesny taran hydrauliczny TG-1 stosowany w ZSRR ma przewód boczny o średn, 2,5-50 mm, przewód przepływow...

Obliczanie odleglłości poszczególnych punktów trasy od jej początku

Odległości poszczególnych punktów trasy od jej początku obliczamy z pomiaru od najbliższego palika osiowego. Zarówno paliki osiowe na prostej, jak i paliki osiowe oznaczające punkty - łuku obiera się i zaznacza w miejscach załamań terenu lub położenie ich wynika z obliczenia odległości od wierzchołka łuku. Punkty te nie zawsze wypadają w miejscach, w których nie przeszkodziłyby czynnościom gospodarczym (np. rolnictwo) i dlatego też mogą ulec zniszczeniu. Zniszczenie takie dopuszczalne jest w stosunku do palików osiowych, natomiast paliki kierunkowe staramy się zachować przez ...

poprzeczne usztywnianie budynku

3. Podział i ogólna charakterystyka ulic w nawiązaniu do struktury przestrzennej miasta Ulice mieszkaniowe umożliwiają komunikację w obrębie dzielnicy mieszkaniowej. Nie należy wprowadzać na nich ruchu przelotowego w stosunku do dzielnicy mieszkaniowej. Rozróżniamy także aleje spacerowe, ulice e charakterze reprezentacyjnym. Ulice komunikacyjne są te ulice e przeznaczeniu ogólnomiejskim, które mogą być przystosowane do obsługiwania wszelkich rodzajów ruchu miejskiego. i niekiedy pozamiejskiego. Do grupy ulic komunikacyjnych zaliczamy ulice handlowo-administracyjne, ulice ...

Najnowsze zdjęcia w galerii beton-architektoniczny.info:

331#łuk architektoniczny , #dachówka betonowa cena , #opłata adiacencka , #olx gubin , #schody dywanowe zabiegowe , #odstąpienie od umowy allegro , #olx krasnystaw , #cennik tapetowania , #olx tarnow , #jadar kostka brukowa katalog ,