UDERZENIA WODNE W PRZEWODACH

UDERZENIA WODNE W PRZEWODACH Uderzenia wodne w przewodzie doprowadzającym wodę pod ciśnieniem powstają na skutek nagłego zatrzymania płynącej wody, przy czym tworzą się; w wypełnionym przewodzie, drgania okresowe. Przyczyny uderzeń wodnych to szybkie zamykanie zasuwy, hydrantu, zaworu zwrotnego lub wskutek nagłego zatrzymania pompy przy wyłączeniu prądu; uderzenia wodne powstają również przy szybkim otwieraniu zasuwy. Uderzenia te mogą zniszczyć przewód oraz inne urządzenia wodociągowe. Największy wzrost ciśnienia występuje wówczas, gdy czas t zamknięcia zasuwy lub zatrzymania pompy jest krótszy niż czas prze...

Skrzyzowania jednopoziomowe bezkolizyjne

Skrzyżowania jednopoziomowe bezkolizyjne odpowiednie są przy przecinaniu się arterii III, IVa i IVb oraz VIa i Vlb o przewidywanym natężeniu ruchu da 1 000 poj ./godz i dużej liczbie ruchów lewoskrętowych. Na skrzyżowaniach bezkolizyjnych należy przewidzieć możliwości rozwiązania ruchów pieszych w drugim poziomie. Przy natężeniu ruchu ponad 1 500 poj./godz i dużej liczbie lewoskrętów należy stosować skrzyżowania wielopoziomowe bezkolizyjne (IV). Skrzyżowania Unii tramwajowych z ulicami klasy VIa i Vlb oraz IVa i IV,b w zasadzie powinny być rozwiązane dwupoziomowo. Jednopoziomowe skrzyżowania dopuszczalne są przy...

Co składa się na cenę mieszkania?

3152553_1_1280x1024_apartamenty-sky-tower-wroclaw[1]Zakup mieszkania to jeden z ważniejszych życiowych kroków – wiele osób decydujących się go postawić na kilkadziesiąt lat przyjmuje na swoje barki dość pokaźne brzemię. Warto w związku z tym mieć świadomość, za co tak naprawdę się płaci. Czynniki mogące wpływać na cenę mieszkania to przede wszystkim j...

Zęby wieńca

Wstępne badania na podstawie materiału mapowego pozwalają na określenie tzw. punktów stałych trasy drogowej, które mają wpływ na jej usytuowanie w terenie i które powodują konieczność zmiany kierunku prostego jako najbardziej korzystnego, na szereg kierunków wzajemnie się przecinających. Punkty stałe trasy zazwyczaj zostają określone na mapie, a następ- nie sprawdzone i poprawione w czasie objazdu terenowego. Punkty te podają zarówno miejsca, przez które trasa nie powinna przejść, jak również miejsca, które powinny z tych czy innych powodów leżeć na trasie. Prócz punktów określonych na mapie i ustalonych w ...

Najnowsze zdjęcia w galerii beton-architektoniczny.info:

331#schody dywanowe zabiegowe , #odstąpienie od umowy allegro , #olx krasnystaw , #cennik tapetowania , #olx tarnow , #jadar kostka brukowa katalog , #hurtownia budowlana toruń , #tłuczeń cena za tonę , #allegro kontakt telefoniczny , #olx krosno odrz ,