Beton architektoniczny
Nieruchomosci, wycena, budownictwo i porady…

Posts Tagged ‘castorama olsztyn’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
July 21st, 2019

Szczegółowe tyczenie trasy drogowej obejmuje kolejno trzy grupy czynności: a) tyczenie. kierunków prostych trasy, b) pomiar kątów i pomiar długości trasy, c) wyznaczenie wysokości poszczególnych punktów. Przy trasach większych czynności pomiarowe powinny być należycie zorganizowane – najlepiej przez podział partii pomiarowej na trzy grupy. Przy pracach o zasięgu mniejszym – czynności zazwyczaj upraszcza się i skład partii pomiarowej zostaje odpowiednio zmieniony. Najważniejszą czynnością przy wykonaniu. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘castorama olsztyn’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
July 21st, 2019

Jak już wspomniano, punkty kierunkowe trasy należy obierać w miejscach, gdzie najmniej będą narażone na zniszczenie. W ten sposób otrzymamy możliwie największą ilość punktów trasy wypaczonych w sposób dokładny, które pozwolą na jej odtworzenie w terenie. Jednak nie mamy pewności, czy do czasu rozpoczęcia robót pozostanie dostateczna ilość niezniszczonych punktów. W celu dokładnego i pewnego wyznaczenia trasy w terenie sporządzamy opisy topograficzne pewnej ilości punktów kierunkowych, potrzebnych do odtworzenia kierunków prostych. Przy krótkich odcinkach prostych za punkty kierunkowe mogą służyć te paliki wierzchołkowe, które są wzajemnie widoczne. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘castorama olsztyn’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
July 21st, 2019

Prace pomiarowe na dłuższych trasach – kilkudziesięciu lub kilkuset kilometrów – organizuje się przez stworzenie odrębnych zespołów po- miarowych, które mają wykonać: a) tyczenie kierunków trasy, b) pomiar kątów i długości, c) niwelację podłużną i poprzeczną. Przed rozpoczęciem prac polowych kierownik partii pomiarowej po- winien dokonać wywiadu terenowego oraz wykonać następujące czynności: 1) porównać wytyczony kierunek trasy z trasą projektowaną na mapie, 2) sprawdzić w terenie położenie wszystkich punktów stałych zaznaczonych na mapie, 3) wprowadzić ewentualną korektę poszczególnych odcinków trasy, 4) obejść poszczególne mniejsze odcinki trasy w celu bardziej szczegółowego ustalenia danych (według punktów 1 – 3). Trasę tyczy się instrumentem ustawianym na punktach kierunkowych trasy. W czasie tyczenia punktów pośrednich charakterystycznych dla danego terenu należy wytyczyć taką ich ilość, aby przy pomiarach długości można było orientować taśmę na dwie tyczki ustawione na punktach osiowych. Wytyczoną w ciągu dnia roboczego trasę należy codziennie nanosić na plan sytuacyjny w Celu porównania wytyczonego kierunku z kie- runkiem zaprojektowanym na mapie. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘castorama olsztyn’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
July 21st, 2019

Mierzoną trasę oznacza się w specjalnym dzienniku pomiarowym jako prostą (trasa wyprostowana) i na tak zaznaczonej trasie orientuje się szczegóły sytuacyjne, zdejmowane w czasie pomiaru. W skład poszczególnych zespołów wchodzą: 1) zespołu wytyczania kierunków trasy 1 kierownik i 2 robotników, f 2) zespołu pomiaru kątów wierzchołkowych 1 technik i 3 robotników, 3) zespołu pomiaru długości trasy 1 technik, 4 robotników oraz 1 wóz konny. W przypadku wykonywania pomiarów trasy drogowej w mniejszym zakresie można z powodzeniem czynności pomiarowe łączyć. W takich przypadkach zasadniczym warunkiem jest rozłożenie odpowiednich czynności między członków grupy pomiarowej, przy zastosowaniu za- sady niezależności działania. Jest to konieczne w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników i jak największej wydajności pracy pomiarowej. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘castorama olsztyn’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
July 21st, 2019

Pomiar długości trasy jest związany z wyznaczeniem i utrwaleniem w terenie punktów charakterystycznych terenu. Punkty charakterystyczne obiera się na załamaniach terenu widocznych dla oko. Będą one następnie przyjęte za podstawowe punkty dla sporządzenia profilu podłużnego trasy oraz za punkty do wytyczenia i zdjęcia przekrojów poprzecznych. Ta ostatnia czynność jest potrzebna w projekcie drogowym do wyznaczenia objętości robót ziemnych. Z tego wynika sposób obierania punktów charakterystycznych, tak aby na podstawie zdjętych w tych . Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘castorama olsztyn’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
July 21st, 2019

Odległości poszczególnych punktów trasy od jej początku obliczamy z pomiaru od najbliższego palika osiowego. Zarówno paliki osiowe na prostej, jak i paliki osiowe oznaczające punkty – łuku obiera się i zaznacza w miejscach załamań terenu lub położenie ich wynika z obliczenia odległości od wierzchołka łuku. Punkty te nie zawsze wypadają w miejscach, w których nie przeszkodziłyby czynnościom gospodarczym (np. rolnictwo) i dlatego też mogą ulec zniszczeniu. Zniszczenie takie dopuszczalne jest w stosunku do palików osiowych, natomiast paliki kierunkowe staramy się zachować przez umieszczenie ich w miejscach gwarantujących nienaruszenie. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘castorama olsztyn’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
July 21st, 2019

Jeżeli mamy np. do wyboru dwa ujęcia: dalekie – umożliwiające grawitacyjne doprowadzenie wody i bliskie – przy konieczności pompowania, wówczas koszty ogólne dla drugiego przypadku doprowadzenia mogą być niższe. Tylko wyjątkowo do grawitacyjnego doprowadzenia wody stosuje się przewody otwarte, najczęściej rowy o przekroju trapezowym. Chociaż koszty budowy są niskie, to jednak niebezpieczeństwo zakażenia wody, zamarzania jej w okresie mrozów, niszczenia skarp rowów przez zwierzęta i korzenie drzew, wreszcie zanieczyszczenia wody liśćmi i innymi resztki roślinnymi oraz straty wody z powodu przesiąkania i parowania przemawiają za stosowaniem przewodów zamkniętych. Do doprowadzenia stosunkowo niewielkich ilości wody do zaopatrzenia osiedli wiejskich w wodę stosuje się powszechnie przewody zamknięte. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘castorama olsztyn’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
July 21st, 2019

Taran systemu Decoeur wyposażony jest w zawór sprężynowy, umożliwiający regulację za pomocą naciągania sprężyny; a w taranie systemu Durozoi zawór sprężynowy osadzony jest na osi poziomej, co ułatwia uruchamianie taranu. Stosowanie urządzeń pompowych złożonych z jednego bądź kilku taranów jest szczególnie dogodne do zaopatrzenia w wodę gospodarstwa wiejskiego. Jeżeli zachodzi możliwość ujęcia wody czystej, np. ze źródła położonego na wzgórzu, wówczas woda ta może być wykorzystana bezpośrednio do nawodniania różnych upraw, a po oczyszczeniu i odkażeniu – do celów konsumpcyjnych. Ponadto za pomocą taranów mogą być w prosty sposób zaopatrywane w wodę baseny kąpielowe, wodopoje na pastwiskach, budynki z inwentarzem itp. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘castorama olsztyn’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
July 21st, 2019

Silniki wodne Silniki wodne do napędu pomp wodnych są używane w stosunkowo rzadkich przypadkach. Przy spadzie od 0,8 do 4 m stosować należy pionowe turbiny Francissa, przy spadzie od 1,2 do 5 m – poziome; przy spadzie od 5 do 20 m -,- turbiny szybkobieżne w obudowie spiralnej.
Silniki powietrzne Silniki powietrzne są najtańsze w pracy. W Polsce nie ma na ogół sprzyjających warunków stosowania tego rodzaju napędu i jak podają mapy meteorologiczne, w wielu miejscowościach (m. in. w okolicach Siedlec i Rzeszowa) siła wiatru jest nieznaczna, natomiast występowanie ciszy dosyć częste. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘castorama olsztyn’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
July 21st, 2019

Projekt Frontier, zlokalizowany w Cucamonga w Południowej Kalifornii, to budynek demonstracyjny o powierzchni 14 000 stóp kwadratowych, który będzie edukować wszystkich w społeczności o najnowszych informacjach, technologiach i podejściach dotyczących przyjazności dla środowiska.
Dzięki projektowi konsumenci będący rezydentami, komercyjni budowniczowie i zrównoważeni adwokaci będą świadomi i informowani o alternatywnych metodach budowy, aby zachęcić do zrównoważonego rozwoju.
HMC Architekci.
budynek będzie nie tylko czymś, co odwiedzający będą mogli podziwiać i podziwiać; raczej budynek stanie się bardziej uczącym się doświadczeniem, ponieważ odwiedzający są mile widziani w swoich przestrzeniach, a zrównoważone strategie są wskazane z wyjaśnieniem ich znaczenia.
Wszystko, od doboru materiałów i roślin, układu przestrzeni i reżimu konserwacji, będzie miało cel, demonstrując zasadę ekologicznego projektowania dla właścicieli domów, konsumentów, wykonawców, projektantów, zwolenników zrównoważonego rozwoju i opinii publicznej . Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries