Beton architektoniczny
Nieruchomosci, wycena, budownictwo i porady…

Posts Tagged ‘gazopol koszalin’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2019

Jeżeli punkty pośrednie tyczonej prostej mają być oznaczone w te- renie np. za pomocą palików wbitych w teren, to palik wbija i w grunt dokładnie w wyznaczonych miejscach. Po wbiciu pala ustawia się na nim tyczkę ponownie i sprawdza. jego położenie w stosunku do prostej AB za pomocą instrumentu, wprowadzając w razie potrzeby odpowiednie poprawki. Dokładne położenie punktu wytyczonej linii na palom zaznacza się przez wbicie gwoździa. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gazopol koszalin’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2019

Wstępne badania na podstawie materiału mapowego pozwalają na określenie tzw. punktów stałych trasy drogowej, które mają wpływ na jej usytuowanie w terenie i które powodują konieczność zmiany kierunku prostego jako najbardziej korzystnego, na szereg kierunków wzajemnie się przecinających. Punkty stałe trasy zazwyczaj zostają określone na mapie, a następ- nie sprawdzone i poprawione w czasie objazdu terenowego. Punkty te podają zarówno miejsca, przez które trasa nie powinna przejść, jak również miejsca, które powinny z tych czy innych powodów leżeć na trasie. Prócz punktów określonych na mapie i ustalonych w czasie objazdu terenowego, mogą również ujawnić się punkty stałe w czasie studiów i pomiarów szczegółowych. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gazopol koszalin’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2019

W wielu przypadkach może wystarczyć niedokładny kierunek prostej, lecz tylko orientacyjny jej kierunek w terenie; wtedy wychodząc z pewnego punktu trasy, określamy jej kierunek przez wyznaczenie kąta, który oś trasy tworzy ze znanym kierunkiem przechodzącym przez dany punkt. Na przykład, jeżeli mamy w terenie oznaczony punkt trasy A, a w odległości 4,5 km – od tego punktu – punkt B (np. wieża kościoła), to prowadząc na mapie kierunek trasy AC i ustalając ze skali odległość punktu C od punktu B = 150 m (na prostopadłej do AC przechodzącej przez B) otrzymujemy: CB 150 sin A = AB= 4500= 0,0334, a kąt A = 1 °5524 (obliczono z tablic). Jeżeli więc ustawimy w punkcie A teodolit i skierujemy lunetę na wieżę kościelną a następnie odchylimy ją w prawo o 105524, to otrzymamy poszukiwany kierunek. Zazwyczaj przy odtwarzaniu kierunku prostej w terenie nie ogranicza- my się do korzystania z jednego tylko punktu orientacyjnego, lecz obie- ramy, jeśli jest to możliwe, takich punktów-kilka. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gazopol koszalin’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2019

Kierunki obwodowe przy projektowaniu obejść przeszkód znajdujących się na trasie można wyznaczyć kilkoma sposobami: 1) na oko – czego może dokonać doświadczony projektant na pod- stawie obejścia terenu; rozwiązanie tego rodzaju daje dobre wyniki w łatwym terenie; 2) na podstawie zadanego spadku, wyszukując w terenie kierunek odpowiadający spadkowi wyznaczonemu jako graniczny; przypadek taki może się zdarzyć np. przy podejściu z doliny na wododział lub odwrotnie . 3) na podstawie projektu kameralnego w warunkach bardzo trudnych; potrzebne jest wtedy sporządzenie planu w większej skali na podstawie specjalnego zdjęcia terenu; obejście przeszkody projektuje się na planie, a następnie przenosi się trasę obejścia w teren; przypadek ten może się zdarzyć np. przy obejściu miejscowości zabudowanych gdzie wyszukanie kierunku przeprowadzenia trasy przez teren zabudowany bez szczegółowego planu terenu napotyka duże trudności. Dobre rozwiązanie obejścia przeszkody „na oko uzależnione jest w znacznym stopniu od doświadczenia wykonującego pomiar; dlatego też nie jest ono możliwe do zastosowania w każdym przypadku. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gazopol koszalin’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2019

Robotnik z łatą zostaje wysłany w kierunku tyczonym na możliwie największą odległość, jednak w zakresie jednostajnego pochylenia terenu. Na łacie oznacza się wysokość instrumentu H. Robotnik ustawia łatę kolejno w punktach B, C, D itd. według wskazówek wytyczającego, który za każdym razem obraca alidadę, bez naruszenia jednak pochylenia lunety. Jeżeli robotnik ustawił łatę np. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gazopol koszalin’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2019

Kierownik zespołu ustawia instrument nad palikiem w punkcie C, celuje na tyczkę w punkcie B, przerzuca lunetę przez zenit i ustawia robotnika z tyczką w punkcie D. Robotnik wbija w tym punkcie palik, a w głowicy palika gwóźdź. według. wskazań kierownika jak w fazie pierwszej. Kierownik przerzuca lunetę, sprawdza ustawienie ins1rumentu celując na tyczkę w punkcie B, a następnie daje znak dalszego marszu robotnikom. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gazopol koszalin’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2019

Do zakresu prac pomiarowych przy tyczeniu lub utrwaleniu punktów trasy drogowej należy również zdjęcie tych szczegółów sytuacyjnych, które mogą mieć wpływ na przebieg trasy lub rozmiar robót przy realizacji budowy. Do takich szczegółów należą: 1) zabudowania położone na trasie lub w pobliżu trasy na pasie gruntu, przez który ma przebiegać nowa droga, 2) istniejące drogi i linie kolejowe przecinające tyczoną trasę, 3) pola uprawne, lasy, łąki, ogrody warzywne i owocowe, 4) parkany, studnie, 5) znaki pomiarowe sytuacyjne i wysokościowe znajdujące się w pobliżu trasy, 6) kamieniołomy, piaskownie, żwirownie itp. Zdjęcie sytuacyjne wykonuje kierownik zespołu pomiarowego lub jego zastępca w czasie tyczenia i pomiaru długości trasy. Wyniki pomiarów sytuacyjnych notuje się w dzienniku sytuacyjnym. Dzienniki sytuacyjne najwygodniej jest prowadzić w zeszytach na papierze milimetrowym, co ułatwia wykonanie szkicu w skali. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gazopol koszalin’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2019

W pierwszym przypadku do budowy stosuje się zazwyczaj beton, w drugim – żelbet, żeliwo, stal, rury azbestowo-cementowe, a ostatnio również rury z tworzyw sztucznych. Przewody te w punktach najwyższych zaopatrzyć należy w odpowietrzniki; w najniższych – urządzenia odwadniające. Doliny itp. przeszkody przekracza się przez zastosowanie lewarów lub syfonów. Na ogół koszty budowy syfonów są niższe, natomiast strata ciśnienia jest większa. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gazopol koszalin’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2019

Przy ujęciu wód artezyjskich powierzchnia strefy pierwszej jest kołem o promieniu 15-30 m. Natomiast w przypadku ujmowania wód gruntowych płytkich promień koła zwiększyć należy do 100 m. Gdy ujmuje się wodę z rzeki lub potoku, wówczas strefa ścisłej ochrony obejmuje odcinek rzeki o długości kilkuset metrów lub dłuższy, zależnie od warunków miejscowych. Do strefy drugiej, tzw. strefy ograniczeń, włączyć należy tereny otaczające ujęcie od strony, od której możliwy jest dostęp zanieczyszczeń do strefy pierwszej. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gazopol koszalin’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2019

DOPROWADZENIE GRAWITACY JNE I PODNOSZENIE WODY ZA POMOCĄ POMP 6. 1. GRAWITACYJNE DOPROWADZENIE WODY Wodę pobraną na ujęciu doprowadza się do miejsca przeznaczenia: grawitacyjnie lub za pomocą pomp. Jeżeli ujęcie wody ze źródła, jeziorka górskiego, zbiornika dolinowego lub potoku znajduje się dostatecznie wysoko nad miejscem rozbioru wody, wówczas stosujemy doprowadzenie grawitacyjne. Trasa powinna być możliwie najkrótsza, jednak budowa głębokich przekopów, sztolni, syfonów, akweduktów lub nasypów z przepustami może zwiększyć koszt w tak znacznym stopniu, że przewód dłuższy, omijający przeszkody naturalne, okaże się tańszy. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries