Beton architektoniczny
Nieruchomosci, wycena, budownictwo i porady…

Posts Tagged ‘jadar katalog’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
February 25th, 2019

Tyczenie łuków poziomych. Kontrola pomiaru kątów wierzchołkowych. Załamania trasy drogowej wymagają określenia kątów zawartych między poszczególnymi kierunkami prostymi. W praktyce drogowej ważna jest znajomość kąta skrętu a, tj. uzupełnienia kąta wierzchołkowego {kąta wewnętrznego między przecinającymi się kierunkami prostymi) do 180°. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘jadar katalog’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
February 25th, 2019

Przy pomiarach drogowych niekiedy jest zbędny pomiar kąta zawartego między wytyczonymi kierunkami, lecz można z góry obrać i wytyczyć kąt skrętu a, a zatem i kierunek w terenie. Czynność tę wykonuje się podobnie jak pomiar kąta dla wyznaczonych w terenie kierunków, jednak po wycelowaniu na kierunek A i wykonaniu odczytu obraca się limmus o określony z góry kąt i ustawia pod instrument tyczkę, osiągając w ten sposób kierunek WB. Trasa drogowa składająca się z wielu przecinających się prostych jest poligonem otwartym. Ponieważ przy pomiarze kątów tego poligonu możliwe są pomyłki, dla znalezienia grubych błędów najlepiej mierzyć busolą azymuty poszczególnych kierunków. Porównując azymuty obliczone dla poszczególnych kierunków na podstawie pomierzonych kątów wierzchołkowych z azymutami pomierzonymi bezpośrednio, można sprawdzić pomiar kątów. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘jadar katalog’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
February 25th, 2019

Szczegółowe tyczenie łuków wykonuje się przy wyznaczaniu robót, przy tyczeniu trasy w terenie górskim lub mocno pofałdowanym, a także przy tyczeniu trasy wtedy, gdy trzeba uwzględnić charakterystyczne punkty terenu, znajdujące się na łuku. Szczegółowe tyczenie łuku polega na wyznaczeniu szeregu jego punktów i zamarkowaniu ich w terenie palikami, tak aby punkty te z dostateczną dokładnością wyznaczyły położenie łuku. Przy szczegółowym tyczeniu (bezpośrednio przed wykonaniem robót) paliki wbija się zazwyczaj na łuku w jednakowych odstępach przy wyznaczaniu natomiast tylko charakterystycznych punktów terenu odległości palików mogą być różne. Im mniejszy jest promień łuku, tym krzywizna jest większa i tym gęściej należy wbijać paliki (zależnie od promienia co 2 -7- 5 -7- 10 -7- 20 m). Postępując w podobny sposób wytyczymy dowolną ilość punktów łuku. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘jadar katalog’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
February 25th, 2019

Prace polowe wykonuje się w sposób następujący: 1) określamy pierwszy punkt łuku Kt położony w odległości s od punktu PŁi położenie tego punktu określamy metodą współrzędnych prostokątnych x i Yi 2) po ustaleniu i utrwaleniu punktu K1 wyciągamy taśmę stalową w kierunku przedłużenia prostej PŁ l KI, od- K mierzymy na tym kierunku ustaloną odległość s (np. 10 lub 20 m) i w ten sposób znajdujemy punkt B, 3) utrzymując początek taśmy w punkcie KI przenosimy jej koniec na odległość d (zakreślając taśmą łuk o promieniu s), którą bierzemy z odpowiednich tablic i w ten sposób określamy punkt K2; odległość d odmierzamy taśmą parcianą od. punktu Bi 4) w celu otrzymania punktu następnego przenosimy taśmę na punkt K2, umieszczając ją w kierunku przedłużenia prostej KIK2 i odmierzamy na taśmie odległość K2C = 8. Następnie postępujemy w sposób poprzednio opisany. Odległość d można otrzymać z obliczenia. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘jadar katalog’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
February 25th, 2019

Jeżeli wierzchołek załamania trasy jest niedostępny i nie możemy na nim ustawić instrumentu w celu zmierzenia kąta, postępujemy w sposób następujący. Na prostych przecinających się, stanowiących ramiona kąta, który należy pomierzyć (AW i BW), obieramy w dowolnym, lecz dogodnym do ustawienia instrumentu miejscu, punkty C i D. Mierzymy taśmą stalową odległość CD, a następnie ustawiając instrument kolejno w punktach C i D mierzymy kąty o i y. Na kierunkach DB i CA odmierzamy odcinki b = WB – b oraz c = WA-c. Przy tyczeniu łuku w sposób opisany obydwa kierunki stanowiące ramiona kąta powinny być wyznaczone z góry. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘jadar katalog’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
February 25th, 2019

Czynności zespołu dzieli się w zasadzie na dwie fazy. Pierwsza faza. Pomiar zaczyna się od pala kierunkowego B, nad którym jest ustawiony instrument. Przy instrumencie znajduje się kierownik zespołu oraz robotnicy (przy taśmie) i (do wbijania palików). Robotnik przyuczony znajduje się w punkcie kierunkowym C, KP- kierownik partii robotnik w punkcie kierunkowym, Wóz konny oczekuje w punkcie B. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘jadar katalog’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
February 25th, 2019

OBSZARY OCHRONNE DLA UJĘĆ WÓD WODOCIĄGOWYCH W celu zabezpieczenia wód służących do zaopatrywania wodociągów przed zanieczyszczeniami chemicznymi i bakteriologicznymi oraz zabezpieczenia wydajności źródeł, odpowiednie władze mogą ustanowić obszar ochronny złożony z dwóch stref i wydać zarządzenie co do użytkowania i zagospodarowania gruntów w ich zasięgu. Jeżeli wskutek tych zarządzeń właściciel gruntu ograniczony jest w swobodnym jego użytkowaniu, przysługuje mu prawo żądania odszkodowania, jak podaje art. 14 i 140 Prawa Wodnego W pierwszej strefie, tzw. strefie ścisłej ochrony , obejmującej źródło zaopatrzenia w wodę, nie wolno wznosić budynków mieszkalnych i gospodarczych. Budynki dla obsługi wodociągów powinny być oddalone od miejsca ujęcia wody, urządzeń oczyszczających i zbiorników czystej wody. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘jadar katalog’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
February 25th, 2019

Kieraty konne Niekiedy w wodociągach wiejskich stosowany jest napęd pompy przy zastosowaniu kieratu konnego. W kieracie przy ruchu po kole moc konia jest o 150/0 mniejsza i wynosi 3,4 KM przy rozruchu, zaś od 0,7 do 1,3 KM (zależnie od rasy konia) – przy pracy ciągłej. Dalsza strata mocy na przekładni zębatej wynosi 25°/6. Wał przegubowy kieratu wolnobieżnego wykonuje 55-60 obr/min, szybkobieżnego – 100 do 105 obr/min. przy zastosowaniu dodatkowej przystawki (przekładni zębatej i pasowej) liczba obrotów może być zwiększona do 10. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘jadar katalog’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
February 25th, 2019

Brzmi dziwnie, ale naprawdę nie potrafię tego zdefiniować.
Być może powinniśmy trzymać się jego definicji: Architektoniczne przypuszczenia, miejskie spekulacje, krajobrazowe futures .
Kilka dni temu Geoff powiedział mi, że jesienią będzie w NY, gdzie poprowadzi niezależne studio projektowe, nazwane Landscapes of Quarantine,.
Spotkanie, aby zbadać przestrzenne konsekwencje kwarantanny ..
Studio będzie działać od 6 października do 5 grudnia, a on już potwierdził grupę dziesięciu osób, których tłem jest architektura, projektowanie dźwięku, gry miejskie, komiksy, film, fotografia, sztuka, krajobraz i jedzenie. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘jadar katalog’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
February 25th, 2019

Każdy, kto zajął się historią architektury, zna już SOM: Skidmore & Owings & Merrill.
Ta praktyka odegrała kluczową rolę podczas tak zwanego międzynarodowego stylu , w czasach, gdy modernizm konsolidował się na całym świecie.
Praktyka, która została otwarta w 1936 r., Kryje się za centrami najważniejszych miast w USA, a obecnie w pozostałej części świata.
Pewnego dnia szedłem w Downtown San Francisco z przyjacielem, a on wskazywał budynki:.
SOM, SOM, SOM, SOM. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries