September 12th, 2019
Niżej zostaną omówione główne rodzaje arterii komunikacyjnych. 2. Rodzaje arterii Arterie ruchu tranzytowego łączą ze sobą miasta i często mają znaczenie państwowe lub międzynarodowe. Biorąc pod uwagę rozwijający się ruch samochodowy, należy przewidywać za stosowanie wielkich i szybkobieżnych autobusów i samochodów ciężarowych. Arterie te wpadają dommiasta z różnych stron na tzw. Read the rest of this entry »
Comments Off
September 12th, 2019
Skrzyżowania jednopoziomowe bezkolizyjne odpowiednie są przy przecinaniu się arterii III, IVa i IVb oraz VIa i Vlb o przewidywanym natężeniu ruchu da 1 000 poj ./godz i dużej liczbie ruchów lewoskrętowych. Na skrzyżowaniach bezkolizyjnych należy przewidzieć możliwości rozwiązania ruchów pieszych w drugim poziomie. Przy natężeniu ruchu ponad 1 500 poj./godz i dużej liczbie lewoskrętów należy stosować skrzyżowania wielopoziomowe bezkolizyjne (IV). Skrzyżowania Unii tramwajowych z ulicami klasy VIa i Vlb oraz IVa i IV,b w zasadzie powinny być rozwiązane dwupoziomowo. Jednopoziomowe skrzyżowania dopuszczalne są przy małych natężeniach ruchu tramwajowego. Read the rest of this entry »
Comments Off