Beton architektoniczny
Nieruchomosci, wycena, budownictwo i porady…

Posts Tagged ‘płyta warstwowa’

Artelie objazdowe

Posted in Uncategorized  by admin
February 20th, 2018

Arterie odciążające prowadzone są równolegle do arterii głównych w celu ich odciążenia: Stosowane są często w śródmieściu dla podziału ruchu na osobowy i ciężarowy lub dla prowadzenia dwóch linii ruchu jednokierunkowego. Artelie objazdowe prowadzone są w celu skierowania ruchu tranzytowego poza miasto lub poza dzielnicę ,obciążoną już znacznie ruchem lokalnym. Arterie zbiorcze zbierają ruch z grupy ulic mieszkaniowych w celu doprowadzenia go i wpuszczenia w miejscu właściwym do arterii głównej . Arterie specjalne doprowadzają ruch do węzłów innej komunikacji, przeważnie o znaczeniu ogólnym, jak dworce kolejowe, stacje towarowe, porty, przystanie rzeczne, lotniska, tereny sportowe np. Arterie strategiczne budowane wyłącznie dla celów wojskowych zwykle na peryferiach miasta i w jego okolicach. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘płyta warstwowa’

Artelie objazdowe

Posted in Uncategorized  by admin
February 20th, 2018

Dobór odpowiedniej szerokości jezdni w granicach wyznaczonych dla danej klasy powinien być wynikiem analizy ruchu przewidywanego na danej ulicy. Szerokość jezdni 2,5 m może być stosowana wyłącznie na przejściach pieszo-jezdnych położonych wewnątrz bloku mieszkaniowego. Odległość między mijankami na przejściach pieszo-jezdnych nie może przekraczać 150 m. 1 Obecnie obowiązujące przepisy określają dopuszczalną szybkość poruszania się pojazdów w mieście na 40 km/godz. Przy 4+6 pasmach ruchu pożądany jest podział pasmem na dwie jezdnie jednokierunkowe (szczególnie przy ciężkim ruchu towarowym). Read the rest of this entry »

Comments Off