Beton architektoniczny
Nieruchomosci, wycena, budownictwo i porady…

Posts Tagged ‘zbiornik buforowy co’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
August 21st, 2018

Szczegółowe tyczenie trasy drogowej obejmuje kolejno trzy grupy czynności: a) tyczenie. kierunków prostych trasy, b) pomiar kątów i pomiar długości trasy, c) wyznaczenie wysokości poszczególnych punktów. Przy trasach większych czynności pomiarowe powinny być należycie zorganizowane – najlepiej przez podział partii pomiarowej na trzy grupy. Przy pracach o zasięgu mniejszym – czynności zazwyczaj upraszcza się i skład partii pomiarowej zostaje odpowiednio zmieniony. Najważniejszą czynnością przy wykonaniu. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘zbiornik buforowy co’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
August 21st, 2018

Jak już wspomniano, punkty kierunkowe trasy należy obierać w miejscach, gdzie najmniej będą narażone na zniszczenie. W ten sposób otrzymamy możliwie największą ilość punktów trasy wypaczonych w sposób dokładny, które pozwolą na jej odtworzenie w terenie. Jednak nie mamy pewności, czy do czasu rozpoczęcia robót pozostanie dostateczna ilość niezniszczonych punktów. W celu dokładnego i pewnego wyznaczenia trasy w terenie sporządzamy opisy topograficzne pewnej ilości punktów kierunkowych, potrzebnych do odtworzenia kierunków prostych. Przy krótkich odcinkach prostych za punkty kierunkowe mogą służyć te paliki wierzchołkowe, które są wzajemnie widoczne. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘zbiornik buforowy co’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
August 21st, 2018

Prace pomiarowe na dłuższych trasach – kilkudziesięciu lub kilkuset kilometrów – organizuje się przez stworzenie odrębnych zespołów po- miarowych, które mają wykonać: a) tyczenie kierunków trasy, b) pomiar kątów i długości, c) niwelację podłużną i poprzeczną. Przed rozpoczęciem prac polowych kierownik partii pomiarowej po- winien dokonać wywiadu terenowego oraz wykonać następujące czynności: 1) porównać wytyczony kierunek trasy z trasą projektowaną na mapie, 2) sprawdzić w terenie położenie wszystkich punktów stałych zaznaczonych na mapie, 3) wprowadzić ewentualną korektę poszczególnych odcinków trasy, 4) obejść poszczególne mniejsze odcinki trasy w celu bardziej szczegółowego ustalenia danych (według punktów 1 – 3). Trasę tyczy się instrumentem ustawianym na punktach kierunkowych trasy. W czasie tyczenia punktów pośrednich charakterystycznych dla danego terenu należy wytyczyć taką ich ilość, aby przy pomiarach długości można było orientować taśmę na dwie tyczki ustawione na punktach osiowych. Wytyczoną w ciągu dnia roboczego trasę należy codziennie nanosić na plan sytuacyjny w Celu porównania wytyczonego kierunku z kie- runkiem zaprojektowanym na mapie. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘zbiornik buforowy co’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
August 21st, 2018

Mierzoną trasę oznacza się w specjalnym dzienniku pomiarowym jako prostą (trasa wyprostowana) i na tak zaznaczonej trasie orientuje się szczegóły sytuacyjne, zdejmowane w czasie pomiaru. W skład poszczególnych zespołów wchodzą: 1) zespołu wytyczania kierunków trasy 1 kierownik i 2 robotników, f 2) zespołu pomiaru kątów wierzchołkowych 1 technik i 3 robotników, 3) zespołu pomiaru długości trasy 1 technik, 4 robotników oraz 1 wóz konny. W przypadku wykonywania pomiarów trasy drogowej w mniejszym zakresie można z powodzeniem czynności pomiarowe łączyć. W takich przypadkach zasadniczym warunkiem jest rozłożenie odpowiednich czynności między członków grupy pomiarowej, przy zastosowaniu za- sady niezależności działania. Jest to konieczne w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników i jak największej wydajności pracy pomiarowej. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries