Drogi o charakterze przelotnym

Drogi o charakterze przelotnym omijają tereny zainwestowania miejskiego. Drogi ruchów docelowych do miasta przekazują ruch na granicy tego obszaru ulicom będącym ich przedłużeniem i odpowiednio przystosowanym do przyjęcia ruchu pozamiejskiego. Funkcje spełniane przez drogi w granicach administracyjnych miasta nie różnią się zasadniczo od funkcji dróg poza jego granicami. Zasady projektowania dróg określają przepisy byłego Ministra Transportu. . Ulica jest to pas komunikacyjny przechodzący przez tereny zainwestowania miejskiego, przystosowany do przepusz...

Architektura i nowoczesne budownictwo - Wywiady AD: Craig Hartman / SOM

Każdy, kto zajął się historią architektury, zna już SOM: Skidmore & Owings & Merrill. Ta praktyka odegrała kluczową rolę podczas tak zwanego międzynarodowego stylu , w czasach, gdy modernizm konsolidował się na całym świecie. Praktyka, która została otwarta w 1936 r., Kryje się za centrami najważniejszych miast w USA, a obecnie w pozostałej części świata. Pewnego dnia szedłem w Downtown San Francisco z przyjacielem, a on wskazywał budynki:. SOM, SOM, SOM, SOM. a ten, który myślę, jest również przez SOM .. Obecnie praktyka stała się je...

Ustawienie domów wzgledem ulicy

Ustawienie domów względem ulicy ,może być różne. Domy mogą być ustawione w jednej linii lub na przemian co drugi wysunięty lub cofnięty, tworząc linię łamaną. Przy skośnym kierunku granic w stosunku do ulicy budynki mogą być ustawione równolegle do granic, jednak pod warunkiem, wytworzenia rytmu i zastosowania jednakowych domów ustawionych skośnie do ulicy, lecz w jednej linii równoległej do ulicy. Przy różnych wymiarach i kształtach dornów skośne ustawienie wywołuje wrażenie chaosu. Możliwe jest każde inne ustawienie domów, i podział na parcele pod warunk...

Miłośnicy czterech kółek

Dopasowanie łuków do rzeźby terenu odbywa się przez dobieranie wielkości dwusiecznej B. Jeżeli mamy wytyczyć trasę drogi obchodzącą przeszkodę naturalną, np. jezioro, przyjmujemy na próbę wielkość promienia Rl większą niż minimalną i obliczamy z tablic wielkość Bs, Jeżeli po odmierzeniu tej wielkości od wierzchołka łuku okaże się, że jesteśmy z osią trasy drogowej zbyt blisko przeszkody, należy obrać mniejszy promień R2 (lecz większy niż Rmin) i dla tego promienia obliczyć wielkość B2. Postępując w ten sposób dopasujemy łuk do obejścia przeszkody...

Najnowsze zdjęcia w galerii beton-architektoniczny.info:

331#allegro numizmatyka , #łuk architektoniczny , #dachówka betonowa cena , #opłata adiacencka , #olx gubin , #schody dywanowe zabiegowe , #odstąpienie od umowy allegro , #olx krasnystaw , #cennik tapetowania , #olx tarnow ,