Beton architektoniczny
Nieruchomosci, wycena, budownictwo i porady…

Posts Tagged ‘beton architektoniczny skład’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 29th, 2019

Tyczenie łuków poziomych. Kontrola pomiaru kątów wierzchołkowych. Załamania trasy drogowej wymagają określenia kątów zawartych między poszczególnymi kierunkami prostymi. W praktyce drogowej ważna jest znajomość kąta skrętu a, tj. uzupełnienia kąta wierzchołkowego {kąta wewnętrznego między przecinającymi się kierunkami prostymi) do 180°. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘beton architektoniczny skład’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 29th, 2019

Przy pomiarach drogowych niekiedy jest zbędny pomiar kąta zawartego między wytyczonymi kierunkami, lecz można z góry obrać i wytyczyć kąt skrętu a, a zatem i kierunek w terenie. Czynność tę wykonuje się podobnie jak pomiar kąta dla wyznaczonych w terenie kierunków, jednak po wycelowaniu na kierunek A i wykonaniu odczytu obraca się limmus o określony z góry kąt i ustawia pod instrument tyczkę, osiągając w ten sposób kierunek WB. Trasa drogowa składająca się z wielu przecinających się prostych jest poligonem otwartym. Ponieważ przy pomiarze kątów tego poligonu możliwe są pomyłki, dla znalezienia grubych błędów najlepiej mierzyć busolą azymuty poszczególnych kierunków. Porównując azymuty obliczone dla poszczególnych kierunków na podstawie pomierzonych kątów wierzchołkowych z azymutami pomierzonymi bezpośrednio, można sprawdzić pomiar kątów. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘beton architektoniczny skład’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 29th, 2019

Szczegółowe tyczenie łuków wykonuje się przy wyznaczaniu robót, przy tyczeniu trasy w terenie górskim lub mocno pofałdowanym, a także przy tyczeniu trasy wtedy, gdy trzeba uwzględnić charakterystyczne punkty terenu, znajdujące się na łuku. Szczegółowe tyczenie łuku polega na wyznaczeniu szeregu jego punktów i zamarkowaniu ich w terenie palikami, tak aby punkty te z dostateczną dokładnością wyznaczyły położenie łuku. Przy szczegółowym tyczeniu (bezpośrednio przed wykonaniem robót) paliki wbija się zazwyczaj na łuku w jednakowych odstępach przy wyznaczaniu natomiast tylko charakterystycznych punktów terenu odległości palików mogą być różne. Im mniejszy jest promień łuku, tym krzywizna jest większa i tym gęściej należy wbijać paliki (zależnie od promienia co 2 -7- 5 -7- 10 -7- 20 m). Postępując w podobny sposób wytyczymy dowolną ilość punktów łuku. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘beton architektoniczny skład’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 29th, 2019

Prace polowe wykonuje się w sposób następujący: 1) określamy pierwszy punkt łuku Kt położony w odległości s od punktu PŁi położenie tego punktu określamy metodą współrzędnych prostokątnych x i Yi 2) po ustaleniu i utrwaleniu punktu K1 wyciągamy taśmę stalową w kierunku przedłużenia prostej PŁ l KI, od- K mierzymy na tym kierunku ustaloną odległość s (np. 10 lub 20 m) i w ten sposób znajdujemy punkt B, 3) utrzymując początek taśmy w punkcie KI przenosimy jej koniec na odległość d (zakreślając taśmą łuk o promieniu s), którą bierzemy z odpowiednich tablic i w ten sposób określamy punkt K2; odległość d odmierzamy taśmą parcianą od. punktu Bi 4) w celu otrzymania punktu następnego przenosimy taśmę na punkt K2, umieszczając ją w kierunku przedłużenia prostej KIK2 i odmierzamy na taśmie odległość K2C = 8. Następnie postępujemy w sposób poprzednio opisany. Odległość d można otrzymać z obliczenia. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘beton architektoniczny skład’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 29th, 2019

Jeżeli wierzchołek załamania trasy jest niedostępny i nie możemy na nim ustawić instrumentu w celu zmierzenia kąta, postępujemy w sposób następujący. Na prostych przecinających się, stanowiących ramiona kąta, który należy pomierzyć (AW i BW), obieramy w dowolnym, lecz dogodnym do ustawienia instrumentu miejscu, punkty C i D. Mierzymy taśmą stalową odległość CD, a następnie ustawiając instrument kolejno w punktach C i D mierzymy kąty o i y. Na kierunkach DB i CA odmierzamy odcinki b = WB – b oraz c = WA-c. Przy tyczeniu łuku w sposób opisany obydwa kierunki stanowiące ramiona kąta powinny być wyznaczone z góry. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘beton architektoniczny skład’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 29th, 2019

Czynności zespołu dzieli się w zasadzie na dwie fazy. Pierwsza faza. Pomiar zaczyna się od pala kierunkowego B, nad którym jest ustawiony instrument. Przy instrumencie znajduje się kierownik zespołu oraz robotnicy (przy taśmie) i (do wbijania palików). Robotnik przyuczony znajduje się w punkcie kierunkowym C, KP- kierownik partii robotnik w punkcie kierunkowym, Wóz konny oczekuje w punkcie B. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘beton architektoniczny skład’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 29th, 2019

OBSZARY OCHRONNE DLA UJĘĆ WÓD WODOCIĄGOWYCH W celu zabezpieczenia wód służących do zaopatrywania wodociągów przed zanieczyszczeniami chemicznymi i bakteriologicznymi oraz zabezpieczenia wydajności źródeł, odpowiednie władze mogą ustanowić obszar ochronny złożony z dwóch stref i wydać zarządzenie co do użytkowania i zagospodarowania gruntów w ich zasięgu. Jeżeli wskutek tych zarządzeń właściciel gruntu ograniczony jest w swobodnym jego użytkowaniu, przysługuje mu prawo żądania odszkodowania, jak podaje art. 14 i 140 Prawa Wodnego W pierwszej strefie, tzw. strefie ścisłej ochrony , obejmującej źródło zaopatrzenia w wodę, nie wolno wznosić budynków mieszkalnych i gospodarczych. Budynki dla obsługi wodociągów powinny być oddalone od miejsca ujęcia wody, urządzeń oczyszczających i zbiorników czystej wody. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘beton architektoniczny skład’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 29th, 2019

DOPROWADZENIE GRAWITACY JNE I PODNOSZENIE WODY ZA POMOCĄ POMP 6. 1. GRAWITACYJNE DOPROWADZENIE WODY Wodę pobraną na ujęciu doprowadza się do miejsca przeznaczenia: grawitacyjnie lub za pomocą pomp. Jeżeli ujęcie wody ze źródła, jeziorka górskiego, zbiornika dolinowego lub potoku znajduje się dostatecznie wysoko nad miejscem rozbioru wody, wówczas stosujemy doprowadzenie grawitacyjne. Trasa powinna być możliwie najkrótsza, jednak budowa głębokich przekopów, sztolni, syfonów, akweduktów lub nasypów z przepustami może zwiększyć koszt w tak znacznym stopniu, że przewód dłuższy, omijający przeszkody naturalne, okaże się tańszy. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘beton architektoniczny skład’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 29th, 2019

Silniki elektryczne Najczęściej stosowane do napędu pomp są silniki elektryczne ze względu na prostotę obsługi i zastosowanie automatycznego włączania i wyłączania. Powszechnie używane są trójfazowe silniki indukcyjne klatkowe (asyn chroniczne), w obudowie zamkniętej. W Polsce budowane są silniki różnych typów, wielkości, w różnym wykonaniu, dla napięcia 127/220 V, 220/380 V oraz 500 V, przy liczbie obrotów 750, 1000, 1500 lub 3000 na min. Silniki są dołączone do sieci bądź za pomocą wyłącznika trójbiegunowego suchego, z zabezpieczeniem termicznym, bądź też za pomocą przełącznika gwiazda – trójkąt. Współczynnik sprawności silników elektrycznych jest wysoki i dla silników małych, np. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘beton architektoniczny skład’

POMIARY DO PROJEKTÓW DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
January 29th, 2019

Niedawno BIG otrzymał pierwszą nagrodę w otwartym międzynarodowym konkursie na projekt nowej biblioteki narodowej Kazachstanu w Astanie.
Nowy budynek ma powierzchnię 33.000 m2, ułożoną w ciągły obieg na Pasie Möbiusa, w wyniku dwóch powiązanych ze sobą struktur: idealnego koła i publicznej spirali.
Sekcje (patrz poniżej) wyraźnie pokazują, w jaki sposób program poziomy przesuwa się w pionową konfigurację, łącząc pionową hierarchię, poziomą łączność i przekątne linie widoku.
Skóra, która zmienia się ze ściany na dach, gdy pasek się rozwija.
Brzmi to trochę skomplikowanie, ale sekcje i diagramy wyjaśniają to całkiem dobrze, i można uzyskać pomysł, w jaki sposób przestrzenie i przekątne odnoszą się do renderowania. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries