Beton architektoniczny
Nieruchomosci, wycena, budownictwo i porady…

Posts Tagged ‘gimnazjum pniewy’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
May 30th, 2019

Jeżeli punkty pośrednie tyczonej prostej mają być oznaczone w te- renie np. za pomocą palików wbitych w teren, to palik wbija i w grunt dokładnie w wyznaczonych miejscach. Po wbiciu pala ustawia się na nim tyczkę ponownie i sprawdza. jego położenie w stosunku do prostej AB za pomocą instrumentu, wprowadzając w razie potrzeby odpowiednie poprawki. Dokładne położenie punktu wytyczonej linii na palom zaznacza się przez wbicie gwoździa. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gimnazjum pniewy’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
May 30th, 2019

Wstępne badania na podstawie materiału mapowego pozwalają na określenie tzw. punktów stałych trasy drogowej, które mają wpływ na jej usytuowanie w terenie i które powodują konieczność zmiany kierunku prostego jako najbardziej korzystnego, na szereg kierunków wzajemnie się przecinających. Punkty stałe trasy zazwyczaj zostają określone na mapie, a następ- nie sprawdzone i poprawione w czasie objazdu terenowego. Punkty te podają zarówno miejsca, przez które trasa nie powinna przejść, jak również miejsca, które powinny z tych czy innych powodów leżeć na trasie. Prócz punktów określonych na mapie i ustalonych w czasie objazdu terenowego, mogą również ujawnić się punkty stałe w czasie studiów i pomiarów szczegółowych. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gimnazjum pniewy’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
May 30th, 2019

W wielu przypadkach może wystarczyć niedokładny kierunek prostej, lecz tylko orientacyjny jej kierunek w terenie; wtedy wychodząc z pewnego punktu trasy, określamy jej kierunek przez wyznaczenie kąta, który oś trasy tworzy ze znanym kierunkiem przechodzącym przez dany punkt. Na przykład, jeżeli mamy w terenie oznaczony punkt trasy A, a w odległości 4,5 km – od tego punktu – punkt B (np. wieża kościoła), to prowadząc na mapie kierunek trasy AC i ustalając ze skali odległość punktu C od punktu B = 150 m (na prostopadłej do AC przechodzącej przez B) otrzymujemy: CB 150 sin A = AB= 4500= 0,0334, a kąt A = 1 °5524 (obliczono z tablic). Jeżeli więc ustawimy w punkcie A teodolit i skierujemy lunetę na wieżę kościelną a następnie odchylimy ją w prawo o 105524, to otrzymamy poszukiwany kierunek. Zazwyczaj przy odtwarzaniu kierunku prostej w terenie nie ogranicza- my się do korzystania z jednego tylko punktu orientacyjnego, lecz obie- ramy, jeśli jest to możliwe, takich punktów-kilka. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gimnazjum pniewy’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
May 30th, 2019

Kierunki obwodowe przy projektowaniu obejść przeszkód znajdujących się na trasie można wyznaczyć kilkoma sposobami: 1) na oko – czego może dokonać doświadczony projektant na pod- stawie obejścia terenu; rozwiązanie tego rodzaju daje dobre wyniki w łatwym terenie; 2) na podstawie zadanego spadku, wyszukując w terenie kierunek odpowiadający spadkowi wyznaczonemu jako graniczny; przypadek taki może się zdarzyć np. przy podejściu z doliny na wododział lub odwrotnie . 3) na podstawie projektu kameralnego w warunkach bardzo trudnych; potrzebne jest wtedy sporządzenie planu w większej skali na podstawie specjalnego zdjęcia terenu; obejście przeszkody projektuje się na planie, a następnie przenosi się trasę obejścia w teren; przypadek ten może się zdarzyć np. przy obejściu miejscowości zabudowanych gdzie wyszukanie kierunku przeprowadzenia trasy przez teren zabudowany bez szczegółowego planu terenu napotyka duże trudności. Dobre rozwiązanie obejścia przeszkody „na oko uzależnione jest w znacznym stopniu od doświadczenia wykonującego pomiar; dlatego też nie jest ono możliwe do zastosowania w każdym przypadku. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gimnazjum pniewy’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
May 30th, 2019

Robotnik z łatą zostaje wysłany w kierunku tyczonym na możliwie największą odległość, jednak w zakresie jednostajnego pochylenia terenu. Na łacie oznacza się wysokość instrumentu H. Robotnik ustawia łatę kolejno w punktach B, C, D itd. według wskazówek wytyczającego, który za każdym razem obraca alidadę, bez naruszenia jednak pochylenia lunety. Jeżeli robotnik ustawił łatę np. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gimnazjum pniewy’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
May 30th, 2019

Kierownik zespołu ustawia instrument nad palikiem w punkcie C, celuje na tyczkę w punkcie B, przerzuca lunetę przez zenit i ustawia robotnika z tyczką w punkcie D. Robotnik wbija w tym punkcie palik, a w głowicy palika gwóźdź. według. wskazań kierownika jak w fazie pierwszej. Kierownik przerzuca lunetę, sprawdza ustawienie ins1rumentu celując na tyczkę w punkcie B, a następnie daje znak dalszego marszu robotnikom. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gimnazjum pniewy’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
May 30th, 2019

Do zakresu prac pomiarowych przy tyczeniu lub utrwaleniu punktów trasy drogowej należy również zdjęcie tych szczegółów sytuacyjnych, które mogą mieć wpływ na przebieg trasy lub rozmiar robót przy realizacji budowy. Do takich szczegółów należą: 1) zabudowania położone na trasie lub w pobliżu trasy na pasie gruntu, przez który ma przebiegać nowa droga, 2) istniejące drogi i linie kolejowe przecinające tyczoną trasę, 3) pola uprawne, lasy, łąki, ogrody warzywne i owocowe, 4) parkany, studnie, 5) znaki pomiarowe sytuacyjne i wysokościowe znajdujące się w pobliżu trasy, 6) kamieniołomy, piaskownie, żwirownie itp. Zdjęcie sytuacyjne wykonuje kierownik zespołu pomiarowego lub jego zastępca w czasie tyczenia i pomiaru długości trasy. Wyniki pomiarów sytuacyjnych notuje się w dzienniku sytuacyjnym. Dzienniki sytuacyjne najwygodniej jest prowadzić w zeszytach na papierze milimetrowym, co ułatwia wykonanie szkicu w skali. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gimnazjum pniewy’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
May 30th, 2019

Przy dużej różnicy poziomu wody w ujęciu a punktami rozbioru występuje zbyt duże ciśnienie w przewodzie, co powoduje przecieki w urządzeniach instalacyjnych. Ciśnienia powyżej 100 m H20 są redukowane bądź za pomocą komór, bądź zaworów redukcyjnych. Komory redukcyjne (zbiorniki o swobodnym zwierciadle wody), podobne są do obudowy źródła spływającego; woda dopływa do zbiornika tracąc swą energię kinetyczną i następnie doprowadzana jest grawitacyjnie do sieci. Linia ciśnienia dla przewodu położonego poniżej zbiornika rozpoczyna się od poziomu zwierciadła wody. Zawór redukcyjny może być nastawiony na ciśnienie mniejsze (np. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gimnazjum pniewy’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
May 30th, 2019

UDERZENIA WODNE W PRZEWODACH Uderzenia wodne w przewodzie doprowadzającym wodę pod ciśnieniem powstają na skutek nagłego zatrzymania płynącej wody, przy czym tworzą się; w wypełnionym przewodzie, drgania okresowe. Przyczyny uderzeń wodnych to szybkie zamykanie zasuwy, hydrantu, zaworu zwrotnego lub wskutek nagłego zatrzymania pompy przy wyłączeniu prądu; uderzenia wodne powstają również przy szybkim otwieraniu zasuwy. Uderzenia te mogą zniszczyć przewód oraz inne urządzenia wodociągowe. Największy wzrost ciśnienia występuje wówczas, gdy czas t zamknięcia zasuwy lub zatrzymania pompy jest krótszy niż czas przebiegu fali tam i z powrotem Skutki uderzenia wodnego można zmniejszyć stosując: – zwiększenie czasu potrzebnego do zamykania przewodu, – zbiorniki wyrównawcze (komory uderzeń) lub zbiorniki wodno-powietrzne stawiane w pewnych charakterystycznych punktach przewodu – zawory bezpieczeństwa wbudowane przy końcu rurociągu. W związku z możliwymi uszkodzeniami przewodów wodociągowych wskutek uderzeń wodnych nie wolno jest stosować zasuw i kurków nagle zamykających przepływ wody, np. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘gimnazjum pniewy’

Punkty pośrednie tyczonej prostej

Posted in Uncategorized  by admin
May 30th, 2019

Wskutek uderzenia wodnego szybko zmniejsza się ciśnienie, zawór opada do pierwotnego położenia, lecz wkrótce ponownie zostaje zamknięty (wskutek parcia hydrodynamicznego) i następuje nowe uderzenie wodne. Liczba uderzeń zależy od warunków pracy tara ha i zawiera się w granicach 30-; . -60 na min, niekiedy więcej. Wydatek q taranu oblicza się na podstawie wzoru qH = YjQh Wartość współczynnika sprawności tarana Yj zależy od stosunku i liczby uderzeń zaworu w ciągu 1 min, Nowoczesny taran hydrauliczny TG-1 stosowany w ZSRR ma przewód boczny o średn, 2,5-50 mm, przewód przepływowy o średnicy dwa razy większej; (1, zawiera się w granicach d 1 do 10 m, = 2 do 12, Istnieją liczne konstrukcje taranów, np. w taranach systemu Trembowelskiego (ZSRR) ciężar zaworu uderzeniowego 2 może być regulowany za pomocą dodatkowego obciążenia . Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries