Beton architektoniczny
Nieruchomosci, wycena, budownictwo i porady…

Posts Tagged ‘medos parapety’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
May 27th, 2019

Szczegółowe tyczenie trasy drogowej obejmuje kolejno trzy grupy czynności: a) tyczenie. kierunków prostych trasy, b) pomiar kątów i pomiar długości trasy, c) wyznaczenie wysokości poszczególnych punktów. Przy trasach większych czynności pomiarowe powinny być należycie zorganizowane – najlepiej przez podział partii pomiarowej na trzy grupy. Przy pracach o zasięgu mniejszym – czynności zazwyczaj upraszcza się i skład partii pomiarowej zostaje odpowiednio zmieniony. Najważniejszą czynnością przy wykonaniu. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘medos parapety’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
May 27th, 2019

Jak już wspomniano, punkty kierunkowe trasy należy obierać w miejscach, gdzie najmniej będą narażone na zniszczenie. W ten sposób otrzymamy możliwie największą ilość punktów trasy wypaczonych w sposób dokładny, które pozwolą na jej odtworzenie w terenie. Jednak nie mamy pewności, czy do czasu rozpoczęcia robót pozostanie dostateczna ilość niezniszczonych punktów. W celu dokładnego i pewnego wyznaczenia trasy w terenie sporządzamy opisy topograficzne pewnej ilości punktów kierunkowych, potrzebnych do odtworzenia kierunków prostych. Przy krótkich odcinkach prostych za punkty kierunkowe mogą służyć te paliki wierzchołkowe, które są wzajemnie widoczne. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘medos parapety’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
May 27th, 2019

Prace pomiarowe na dłuższych trasach – kilkudziesięciu lub kilkuset kilometrów – organizuje się przez stworzenie odrębnych zespołów po- miarowych, które mają wykonać: a) tyczenie kierunków trasy, b) pomiar kątów i długości, c) niwelację podłużną i poprzeczną. Przed rozpoczęciem prac polowych kierownik partii pomiarowej po- winien dokonać wywiadu terenowego oraz wykonać następujące czynności: 1) porównać wytyczony kierunek trasy z trasą projektowaną na mapie, 2) sprawdzić w terenie położenie wszystkich punktów stałych zaznaczonych na mapie, 3) wprowadzić ewentualną korektę poszczególnych odcinków trasy, 4) obejść poszczególne mniejsze odcinki trasy w celu bardziej szczegółowego ustalenia danych (według punktów 1 – 3). Trasę tyczy się instrumentem ustawianym na punktach kierunkowych trasy. W czasie tyczenia punktów pośrednich charakterystycznych dla danego terenu należy wytyczyć taką ich ilość, aby przy pomiarach długości można było orientować taśmę na dwie tyczki ustawione na punktach osiowych. Wytyczoną w ciągu dnia roboczego trasę należy codziennie nanosić na plan sytuacyjny w Celu porównania wytyczonego kierunku z kie- runkiem zaprojektowanym na mapie. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘medos parapety’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
May 27th, 2019

Mierzoną trasę oznacza się w specjalnym dzienniku pomiarowym jako prostą (trasa wyprostowana) i na tak zaznaczonej trasie orientuje się szczegóły sytuacyjne, zdejmowane w czasie pomiaru. W skład poszczególnych zespołów wchodzą: 1) zespołu wytyczania kierunków trasy 1 kierownik i 2 robotników, f 2) zespołu pomiaru kątów wierzchołkowych 1 technik i 3 robotników, 3) zespołu pomiaru długości trasy 1 technik, 4 robotników oraz 1 wóz konny. W przypadku wykonywania pomiarów trasy drogowej w mniejszym zakresie można z powodzeniem czynności pomiarowe łączyć. W takich przypadkach zasadniczym warunkiem jest rozłożenie odpowiednich czynności między członków grupy pomiarowej, przy zastosowaniu za- sady niezależności działania. Jest to konieczne w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników i jak największej wydajności pracy pomiarowej. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘medos parapety’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
May 27th, 2019

Pomiar długości trasy jest związany z wyznaczeniem i utrwaleniem w terenie punktów charakterystycznych terenu. Punkty charakterystyczne obiera się na załamaniach terenu widocznych dla oko. Będą one następnie przyjęte za podstawowe punkty dla sporządzenia profilu podłużnego trasy oraz za punkty do wytyczenia i zdjęcia przekrojów poprzecznych. Ta ostatnia czynność jest potrzebna w projekcie drogowym do wyznaczenia objętości robót ziemnych. Z tego wynika sposób obierania punktów charakterystycznych, tak aby na podstawie zdjętych w tych . Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘medos parapety’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
May 27th, 2019

Odległości poszczególnych punktów trasy od jej początku obliczamy z pomiaru od najbliższego palika osiowego. Zarówno paliki osiowe na prostej, jak i paliki osiowe oznaczające punkty – łuku obiera się i zaznacza w miejscach załamań terenu lub położenie ich wynika z obliczenia odległości od wierzchołka łuku. Punkty te nie zawsze wypadają w miejscach, w których nie przeszkodziłyby czynnościom gospodarczym (np. rolnictwo) i dlatego też mogą ulec zniszczeniu. Zniszczenie takie dopuszczalne jest w stosunku do palików osiowych, natomiast paliki kierunkowe staramy się zachować przez umieszczenie ich w miejscach gwarantujących nienaruszenie. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘medos parapety’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
May 27th, 2019

Drogi o charakterze przelotnym omijają tereny zainwestowania miejskiego. Drogi ruchów docelowych do miasta przekazują ruch na granicy tego obszaru ulicom będącym ich przedłużeniem i odpowiednio przystosowanym do przyjęcia ruchu pozamiejskiego. Funkcje spełniane przez drogi w granicach administracyjnych miasta nie różnią się zasadniczo od funkcji dróg poza jego granicami. Zasady projektowania dróg określają przepisy byłego Ministra Transportu. . Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘medos parapety’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
May 27th, 2019

UDERZENIA WODNE W PRZEWODACH Uderzenia wodne w przewodzie doprowadzającym wodę pod ciśnieniem powstają na skutek nagłego zatrzymania płynącej wody, przy czym tworzą się; w wypełnionym przewodzie, drgania okresowe. Przyczyny uderzeń wodnych to szybkie zamykanie zasuwy, hydrantu, zaworu zwrotnego lub wskutek nagłego zatrzymania pompy przy wyłączeniu prądu; uderzenia wodne powstają również przy szybkim otwieraniu zasuwy. Uderzenia te mogą zniszczyć przewód oraz inne urządzenia wodociągowe. Największy wzrost ciśnienia występuje wówczas, gdy czas t zamknięcia zasuwy lub zatrzymania pompy jest krótszy niż czas przebiegu fali tam i z powrotem Skutki uderzenia wodnego można zmniejszyć stosując: – zwiększenie czasu potrzebnego do zamykania przewodu, – zbiorniki wyrównawcze (komory uderzeń) lub zbiorniki wodno-powietrzne stawiane w pewnych charakterystycznych punktach przewodu – zawory bezpieczeństwa wbudowane przy końcu rurociągu. W związku z możliwymi uszkodzeniami przewodów wodociągowych wskutek uderzeń wodnych nie wolno jest stosować zasuw i kurków nagle zamykających przepływ wody, np. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘medos parapety’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
May 27th, 2019

W celu umożliwienia czerpania wody z większych głębokości cylinder pompy umieszcza się w studni lub w rurze płaszczowej tak, aby wysokość ssania nie przekraczała 7,0 m. Spust wody ze stojaka pompowego, w okresie mrozów, zabezpiecza kurek k. Zawór ssawny w pompie (produkcji Wodrol – Poznań) jest typu dzidowego. Kosz ssawny posiada zawór zwrotny (stopowy). Do podnoszenia wody na znaczną wysokość stosować należy pompę ssąco-tłoczącą . Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘medos parapety’

TYCZENIE TRAS DROGOWYCH

Posted in Uncategorized  by admin
May 27th, 2019

Tarany hydrauliczne Poza pompami o napędzie mechanicznym, w przypadku gdy istnieje możliwość wykorzystania różnicy poziomów- (źródło wody na pewne f wysokości), stosowane są urządzenia samoczynne, tzw. tarany hydrauliczne . Działanie taranu jest następujące: woda ujęta ze źródła W przepływa przewodem i wypływa przez zawór . Ciężar zaworu jest większy niż parcie hydrostatyczne, natomiast mniejszy niż parcie hydrodynamiczne. Jak przepływ osiągnie pewną prędkość, zawór zamyka się, następuje uderzenie wodne, otwarcie zaworu i dopływ wody do zbiorniczka powietrznego. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries