September 14th, 2019
Jeżeli mamy łuk kołowy wytyczony dostatecznie szczegółowo, tj. z zaznaczeniem palikami odpowiedniej ilości punktów łuku, pomiar poszczególnych odległości między palikami można wykonać taśmą stalową. W praktyce szczegółowe tyczenie łuku w terenie zdarza się wyjątkowo. Zazwyczaj tyczy się tylko punkty główne łuku, tj. PŁ, SŁ. Read the rest of this entry »
Comments Off
September 14th, 2019
Skrzyżowania jednopoziomowe bezkolizyjne odpowiednie są przy przecinaniu się arterii III, IVa i IVb oraz VIa i Vlb o przewidywanym natężeniu ruchu da 1 000 poj ./godz i dużej liczbie ruchów lewoskrętowych. Na skrzyżowaniach bezkolizyjnych należy przewidzieć możliwości rozwiązania ruchów pieszych w drugim poziomie. Przy natężeniu ruchu ponad 1 500 poj./godz i dużej liczbie lewoskrętów należy stosować skrzyżowania wielopoziomowe bezkolizyjne (IV). Skrzyżowania Unii tramwajowych z ulicami klasy VIa i Vlb oraz IVa i IV,b w zasadzie powinny być rozwiązane dwupoziomowo. Jednopoziomowe skrzyżowania dopuszczalne są przy małych natężeniach ruchu tramwajowego. Read the rest of this entry »
Comments Off